>

+ پاستاپریماوراPasta Primavera

بین غذاهای ایتالیایی شکر خدا غذای گیاهی زیاد پیدا میشه و این باعث میشه که امثال من همیشه تو رستوران های ایتالیایی چیزی برای خوردن پیدا کنیم (البته من گیاهخوار نیستم ولی کلاً‌ از بیشتر غذاهای گیاهی خوشم می آد).

این مدل پاستا تا اونجا که من می دونم هر سبزی خرد شده ای که کمی سرخ بشه و با پاستا مخلوط بشه رو به اش می گن پریماورا. من دوست دارمش چون با هر مدل سبزی که آدم تو خونه داشته باشه با کمی بالا پایین میشه آماده کردش.

 


مواد لازم: (برای حدود ٣ نفر)

بروکلی خردشده __________________________________‌٢۵٠ گرم

پیاز نگینی شده __________________________________ ١ عدد متوسط

سیر خرد شده ___________________________________ ٣ تا ۴ حبه

هویج حلقه حلقه شده _____________________________ ٢ عدد متوسط

قارچ ورقه شده ___________________________________ ٢۵٠ گرم

جوانه گندم _____________________________________٢٠٠ گرم

فلفل دلمه ای خرد شده یا خلال شده _________________‌یک عدد

نخود سبز نیم پز شده یا کنسرو______________________٢٠٠ گرم

خامه __________________________________________ ٢٢٠ سی سی

شیر __________________________________________ حدود یک لیوان

پنیر پارمزان رنده شده_____________________________ مقداری

ریحان تازه ______________________________________‌ ٧-٨ پر

آب مرغ یا گوشت _________________________________ ١ لیوان

پاستا (پنه)______________________________________ حدود ٢۵٠ گرم

کره و روغن زیتون

*: توی منبعی که من از رویش اولین دیدم کدوسبز( ایتالیایی) حلقه شده (٢ عدد) و اسکواش زرد حلقه شده (١ عدد) هم داشت که من اولی رو دوست نداشتم دومی رو نداشتم و به جایش جوانه گندم ریختم!

طرزتهیه:

همه سبزیجات رو شسته شده و خرد شده و آماده می گذاریم.

بعد توی ماهیتابه نچسبی روغن زیتون و کره (٢ قاشق از هرکدوم) می ریزیم وسیر و پیاز رو تویش تفت میدهیم. بروکلی ها رو اضافه می کنیم. و میگذاریم کمی رنگش تغییر کنه. کلاً‌ همه سبزیجات باید خیلی کم سرخ بشوند و تقریباً‌خام برشون می داریم. بعد هویج رو اضافه می کنیم. و حدود ٢ دقیقه تفت می دهیم مخلوط رو توی بشقابی خالی می کنیم. بعد فلفل دلمه ای ها رو توی همون تابه کمی تفت می دهیم. و به  پیاز و بروکلی اضافه می کنیم.( درصورتی که از کدو و اسکواش استفاده می کنید اینجا این دو تا رو باهم تفت بدهید و توی بشقاب بریزید.) اینجا قارچ و جوانه گندم رو توی کره تفت میدیم و یه کم نمک و آبلیمو به اش اضافه می کنیم. و اینها رو هم توی بشقاب می ریزیم.

برای درست کردن سس توی همون ماهیتابه آب مرغ یا گوشت رو می ریزیم و روی حرارت می گذاریم کمی کره اضافه می کنیم.و مرتب به هم می زنیم و می گذاریم جوش بیاد موقعی که داشت غلیظ میشد خامه مایع و  با نصف شیر رو باهم مخلوط می کنیم و به مایع اضافه می کنیم. ( لحظه ریختن خامه و شیر سس رو از روی حرارت بردارید خامه و شیر رو کم کم اضافه کنید و وقتی مخلوط شد روی حرارت ملایم بگذارید که خامه و شیر بریده بریده نشه.به مقدار دلخواه پنیر پارمزان توی سس می ریزیم و نمک و فلفل سس رو اندازه می کنیم. برگ های ریحان تازه رو خرد می کنیم و توی سس می ریزیم. سس آماده است حالا همه سبزیجاتی که تفت داده بودیم بعلاوه نخود سبز توی سس می ریزیم.

به طور موازی توی قابلمه ای به مقدار لازم آب جوش می آرویم پاستا رو تویش می پزیم و آبکش می کنیم با توجه به زمان لازم پخت ذکر شده روی بسته. پاستای آبکش شده رو با سبزیجات مخلوط می کنیم.

اگر مقدار سس نسبت به کل مخلوط کم بنظر می رسید به دلخواه آب مرغ یا شیر اضافه می کنیم.

پاستا رو توی ظرف می کشیم. پنیر پارمزان اضافه هم سر میز می بریم من که پنیرش رو زیاد دوست دارم!!!

اینکه پاستا توی سس غوطه ور باشه یا نه کمی به خودتون بستگی داره ولی اصلش باید باشه مثل اینکه چشمک

 

منبع اصلی

نویسنده : کویریات ; ساعت ۱:۳٧ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٧/۱۱/٢
    پيام هاي ديگران()   لینک